8. Garanția aferentă produselor
8.1. Garanția aferentă produselor este acordată doar Cumpărătorilor care au calitatea de consumatori potrivit art. 2 pct. 2 din Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor (așadar numai persoanelor fizice).
8.2. Termenul și condițiile de garanţie ale produselor sunt cele specificate în Certificatul de garanție, fiind stabilite în limitele acordate de producător.
8.3. Condiţiile tehnice generale de instalare şi utilizare, a căror respectare condiţionează acordarea garanţiei, sunt detaliate în manualul de utilizare, cartea tehnică ori în instrucțiunile de utilizare ale produselor.
8.4. Garanția se acordă pentru produsele complexe, constituite din piese şi subansambluri, proiectate şi construite pentru a putea fi utilizate pe durată medie de utilizare şi asupra cărora se pot efectua reparaţii sau activităţi de întreţinere. Pentru celelalte produse, în categoria cărora intră și consumabilele, Vânzătorul nu oferă garanție. Așadar, în măsura în care nu se specifică în mod expres termenul de garanție, se va considera că produsele respective nu beneficiază de garanție.
8.5. Durata medie de utilizare reprezintă acel interval de timp, stabilit în documente tehnice emise producător, în cadrul căruia produsele de folosinţă îndelungată trebuie să îşi menţină caracteristicile funcţionale, dacă au fost respectate condiţiile de transport, manipulare, depozitare şi exploatare.
8.6. Garanția se acordă dacă defectele au apărut în perioada de garanție stipulată în Certificatul de garanție însoțitor al produsului.
8.7. La solicitarea acordării garanţiei pentru un produs comercializat de Telvest Avm Shop, Cumpărătorul trebuie să prezinte:
a) produsul fără defecțiuni și urme de folosire, împreună cu documentaţia tehnică şi cu eventualele accesorii cu care s-a livrat;
b) factura fiscala în original sau copie;
c) certificatul de garanție;
8.8. Cumpărătorul care a efectuat comanda online, își va exercita dreptul la garanția produsului, putându-se autentifica pe Site și accesa secțiunea Retur din cadrul paginii Administrare cont. Cumpărătorul care a efectuat comanda prin altă modalitate, trebuie să solicite garanția Vânzătorului în cadrul unui E-mail utilizând adresa comenzi@telvest.ro. În ambele situații, Cumpărătorul trebuie să specifice natura defecțiunii, o descriere amplă a defecțiunii și a consecințelor asupra produsului, precum și orice alte informații cu privire la aceasta.
8.9. Telvest Avm Shop poate contacta Cumpărătorul pentru orice alte informații necesare pentru a analiza solicitarea Cumpărătorului în vederea acceptării/refuzării acesteia.
8.10. Lipsa documentelor indicate la pct. 8.7. lit. a) - c) atrage imposibilitatea Telvest Avm Shop de a asigura garanția. Totodată, se va refuza recepția în vederea asigurării garanţiei pentru acele produse care nu vor avea etichetele sau sigiliile de garanţie intacte (în cazul produselor ce conțin sigiliu) ori nu vor fi prezentate în ambalajul original.
8.11. În cazul solicitării nejustificate de acordare a garanţiei, Telvest Avm Shop își rezervă dreptul de a cere Cumpărătorului contravaloarea costului de investigare a situației generate de produsul reclamat ca fiind defect.
8.12. Garanţia nu se acordă produselor sau componentelor care în opinia specialiştilor Telvest Avm Shop, motivată în scris, prezintă defecţiuni sau o funcționare necorespunzătoare din cauza:
a) manipulării, transportului sau instalării impropii;
b) folosirii şi/sau întreţinerii neconforme cu instrucţiunile/manualul de utilizare şi întreţinere şi în cazurile speciale definite în instrucţiuni/manual;
c) daunelor provocate din cauza reparaţiilor executate de persoane neautorizate sau de schimbări ale stării originale a produsului;
d) influenţelor naturale sau păstrării în condiţii improprii;
e) pătrunderea substanţelor lichide în interiorul produsului.
8.13. Uzura normală mecanică a produselor nu poate face obiectul garanţiei.
8.14. Pe durata perioadei de garanţie, Telvest Avm Shop se va preocupa de repararea produselor defecte. Operaţiunile de service se vor efectua de regulă în termen de 15 zile lucrătoare de la momentul în care Vânzătorul a luat la cunoștință despre defectele produsului. În cazul în care reparaţia produsului necesită o perioadă de timp de peste 15 zile lucrătoare, se va face o estimare a timpului de reparaţie necesar, cu informarea aferentă a Cumpărătorului. În măsura în care Cumpărătorul nu acceptă termenul de service comunicat de Vânzător ori dacă Vânzătorul nu repară produsul în termenul de 15 zile lucrătoare indicat mai sus, Cumpărătorul are dreptul la înlocuirea produsului cu altul fără defecte ori restituirea sumei achitate pentru acel produs (la opțiunea Vânzătorului).
8.15. Cumpărătorul are dreptul la înlocuirea produsului și în cazul în care repararea nu este posibilă ori când durata cumulată de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în termenul de garanţie legală de conformitate depăşeşte 10% din durata acestui termen.
8.16. Telvest Avm Shop nu răspunde de eventualele probleme de compatibilitate privind subansamblele achiziţionate de la alte societăți comerciale. De asemenea nu răspunde pentru subansamblele care sunt folosite pe sisteme ce nu corespund ca perfomanţe cu specificaţiile producătorului.
8.17. În lipsa unor alte prevederi contractuale, garanţia se acordă în mod exclusiv pentru produsele achiziţionate de Cumpărător direct de la Telvest Avm Shop, în această situaţie nefiind în nici un caz răspunzători în faţa terţilor care vor fi achiziţionat produsele comercializate de către Cumpărătorul direct.
8.18. Telvest Avm Shop nu oferă garanție comercială suplimentară pentru produsele comercializate.