Politica de confidențialitate și protecția datelor
Prezenta politică detaliază practica Societății privitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal ale vizitatorilor domeniului www.telvest.ro (denumit în continuare pe scurt, generic, Site-ul).
Prin utilizarea Site-ului în continuare, admiteți că ați luat la cunoștință și agreați Politică de cookie, Politica de confidențialitate și protecția datelor, Condiții comerciale dar și Termenii și condițiile, documente publicate pe Site.
1. Identificarea operatorului de date
Denumire: SC TELVEST AVM SHOP SRL (denumită în continuare Societatea)
Sediu social: jud. Timiș, Timișoara, Str. Dacilor, nr. 21 , camera 1, apartament 2
Nr. de înregistrare la Registrul Comerțului: J35/2396/2021
CUI: RO44433278
Telefon: +4 0733 247 330
Email: comenzi@telvest.ro
2. Date de contact în domeniul protecției datelor cu caracter personal
Datele de contact pe care vizitatorul le poate folosi pentru a transmite oricare cereri, notificări sau sesizări privitoare la Termeni și condiții, prezenta Politică de confidențialitate și protecția datelor, Condițiile comerciale, Politica de cookie, precum și cu orice alte informații publicate pe Site, politici sau operațiuni efectuate de Societate, sunt indicate la mai sus, la secțiunea 1.
Termenul în care Societatea va transmite un răspuns este de cel mult 30 zile de la primirea solicitării.
3. Persoana vizată
În considerarea calității dvs. de vizitator/utilizator al Site-ului, Societatea prelucrează datele dvs. cu caracter personal astfel că, raportat la această activitate, dvs. dobândiți și calitatea de Persoană vizată în sensul reglementat de Regulamentul 2016/679 privind protecția datelor cu caracter personal (denumit pe scurt GDPR).
În temeiul acestei calități, aveți drepturile indicate în prezenta politică la secțiunea 10, printre care se numără și dreptul de a fi informat despre scopul și temeiul legal al prelucrării, datele cu caracter personal prelucrate în scopurile indicate, perioada de stocare, destinatari, drepturile pe care le aveți și unde le puteți exercita – informații cuprinse în prezenta politică.
4. Scopurile prelucrărilor
Datele dvs. cu caracter personal indicate la secțiunea 5 sunt prelucrate de Societate:
buna funcționare a Site-ului;
optimizarea folosirii acestuia prin crearea contului de utilizator, dacă se dorește acest lucru;
transmiterea informațiilor și ofertelor în cazul acordării consimțământului în acest scop prin bifarea căsuței corespunzătoare din formularul de Newsletter, respectiv a celui de Alertă de preț;
plasarea unei comenzi;
facturare;
livrarea produselor comandate;
operațiuni efectuate în contul de utilizator;
restituirea plății în caz de retur de produs/ anulare comandă;
oferirea posibiltății vizitatorului/utilizatorului să publice o recenzie cu privire la un produs achiziționat de pe Site;
gestionarea solicitărilor și plângerilor înregistrate de Societate cu privire la funcționarea și navigarea pe site, comercializarea produselor, prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal, precum și orice alte solicitări legate de activitatea Societății și care sunt în legătură cu experiența dvs. directă pe acest Site.
5. Date cu caracter personal prelucrate
Date cu caracter personal reprezintă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă, respectiv Persoana vizată. Raportat la scopurile prelucrării datelor indicate în secțiunea anterioară, Societatea are în vedere minimizarea datelor cu caracter personal prelucrate.
Pentru îmbunătățirea experienței dvs. la utilizarea Site-ului, Societatea prelucrează datele cu caracter personal ale dvs. conform Politicii de cookie, Persoana vizată va putea bifa tipurile de cookie aplicabile acolo unde folosirea lor nu se face în mod automat, pentru a-i fi asigurată o experiență cât mai completă și mai bună atunci când navighează pe Site. Politica de cookie oferă mai multe detalii despre prelucrarea datelor cu caracter personal în acest scop.
Pentru vizualizarea informațiilor de pe Site ori achiziționarea produselor nu este obligatorie nici crearea unui cont de utilizator și nici abonarea la Newsletter sau activarea Alertei de preț.
Pentru crearea contului de utilizator ce permite navigarea mai ușoară pe Site (dacă Persoana vizată va agrea acest demers prin completarea formularului Înregistrare), Societatea prelucrează următoarele date cu caracter personal:
Numele și prenumele dvs.;
Numărul dvs. de telefon;
Adresa de e-mail;
Parola inițială a contului de utilizator (poate fi schimbată ulterior de utilizator);
IP-ul.
Pentru administrarea contului de utilizator creat, ce permite administrarea comenzilor efectuate (dacă Persoana vizată va agrea acest demers prin completarea formularului Autentificare), Societatea prelucrează următoarele date cu caracter personal:
Adresa de e-mail;
Parola inițială a contului de utilizator (poate fi schimbată ulterior de utilizator);
IP-ul.
Pentru abonarea la Newsletter, Societatea prelucrează adresa de E-mail a dvs. astfel cum aceasta i-a fost furnizată prin completarea corespunzătoare a rubricii dedicate abonării la Newsletter ori prin bifarea căsuței Doresc să mă abonez la newsletter.
Societatea nu va prelucra datele dvs. cu caracter personal în scop de marketing fără a va solicita consimțământul prealabil expres în acest sens. Astfel, dacă veți dori primirea de informări legate de evenimentele Societății, cele la care aceasta ia parte sau cele legate în general de activitatea Site-ului și produsele comercializate, vi se va solicita să completați formularul de Newsletter (pe care îl veți regăsi în ultima parte a Site-ului) cu adresa dvs. de E-mail ori să bifați căsuța Doresc să mă abonez la newsletter, urmând ca toate comunicările primite ulterior să cuprindă opțiunea de Dezabonare prin apăsarea unui singur buton.
Pentru a primi o informare din partea Societății atunci când prețul pentru produsul ales de utilizator va scădea sub o anumită valoare, anume prin accesarea opțiunii Alertă de preț, Societatea prelucrează adresa de E-mail a dvs. astfel cum aceasta i-a fost furnizată prin completarea corespunzătoare a rubricii dedicate. Această opțiune va putea fi accesată chiar și fără a fi creat un cont de utilizator pe Site.
Pentru plasarea unei comenzi, facturarea și livrarea produselor comandate, Societatea prelucrează:
Nume și prenume dvs.;
Date de contact constând în adresă de E-mail și număr de telefon, adresă de facturare și adresa de livrare indicată de dvs., dacă aceasta este diferită față de adresa de facturare;
Datele bancare/de card daca se alege această variantă de plată pentru produsele achiziționate;
IP-ul.
În caz de retur, pentru vă restitui suma achitată, Societatea prelucrează suplimentar:
Datele de identificare a comenzii
Numărul de cont bancar și banca la care aveți deschis contul (restituirea prețul se va face întotdeauna prin bancă, iar nu în numerar).
În caz de accesare a garanției, Societatea prelucrează:
Datele de identificare a comenzii;
Adresa unde se află produsul;
Numărul de cont bancar și banca la care aveți deschis contul;
orice alte informații necesare Societății pentru îndeplinirea obligațiilor sale legale în funcție de modalitatea de rezolvare a defectelor/neconformităților produsului.
Pentru asistență și suport clienți, respectiv pentru gestionarea solicitărilor și plângerilor utilizatorilor), Societatea prelucrează:
Numele și prenumele solicitantului;
Date de identificare (dacă sunt necesare pentru soluționarea cererii/plângerii);
Date de contact precum adresă de E-mail și număr de telefon, dacă solicitantul dorește ca rezolvarea solicitării/plângerii să fie gestionată de Societate telefonic;
orice alte informații necesare rezolvării solicitărilor/plângerilor înregistrate.
Pentru transmiterea unui comentariu/unei recenzii cu privire la un produs, vi se va solicita să furnizați numele și prenumele dvs./pseudonimul ales, precum și adresa de E-mail.
Dacă Societatea va intenționa să prelucreze ulterior datele cu caracter personal într-un alt scop decât cele indicate mai sus, vi se vor furniza înainte de această prelucrare ulterioară, informații suplimentare relevante privind scopul secundar, cu îndeplinirea formalităților necesare conform legii.
În situația în care dvs. furnizați orice alte date cu caracter personal, ce nu au fost solicitate, printr-un E-mail transmis folosind datele de contact sau în orice alt mod, Societatea se obligă la respectarea legislației privitoare la protecția datelor cu caracter personal și în raport cu acestea, fără însă a fi obligată la obținerea vreunui consimțământ separat în acest sens.
6. Prelucrarea datelor cu caracter personal și tipul prelucrării
Reprezintă prelucrare efectuarea oricărei operațiuni sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate.
Societatea accesează, colectează, folosește și efectuează orice alte demersuri permise de legislația aplicabilă asupra datelor cu caracter personal furnizate de dvs. în calitate de vizitatori/utilizatori/clienți, așa cum sunt acestea indicate la secțiunea 5 de mai sus.
Activitățile de prelucrare de date efectuate de Societate se referă în principal la:
colectarea datelor indicate de Persoana vizată în formularul de Newsletter, de Alertă de preț și în cel de Înregistrare/Autentificare și folosirea lor pentru transmiterea de comunicări, respectiv asigurarea folosirii facile a Site-ului potrivit preferințelor utilizatorului;
colectarea datelor personale necesare pentru publicarea recenziei/comentariului la produsul vizat;
colectarea altor date nesolicitate dar furnizate de Persoana vizată în cuprinsul unei comunicări, cereri sau plângeri adresate Societății, pentru ca aceasta să poată răspunde și soluționa cererea ori remedia incidentul;
colectarea, înregistrarea, organizarea, utilizarea, transmiterea datelor cu caracter personal frunizate de Persoana vizată în scopul procesării comenzilor, facturării și livrării produselor comandate, precum și, după caz, efectuării returului ori beneficierii de garanția produsului;
stocarea datelor ante-menționate conform legii și în limitele necesare atingerii scopului în baza de date electronică și securizată deținută de Societate;
permiterea accesului la date anumitor colaboratori externi care prestează servicii suport a căror activitate implică prelucrarea de date, precum și autorităților competente în măsura în care legea obligă în acest sens.
7. Temeiul juridic al prelucrării
Art. 6 alin. 1 lit. a GDPR - Persoana vizată și-a exprimat consimțământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru scopurile indicate –> situație aplicabilă atunci când prelucrarea datelor se face în contextul în care datele sunt indicate în formularul de Newsletter, de Alertă de preț sau de creare și administrare a contului de utilizator la rubricile Înregistrare/Autentificare, ori vizitatorul bifează căsuțele aferente acceptului de folosire a unor cookie-uri neobligatorii pentru funcționarea Site-ului;
Art. 6 alin. 1 lit. b GDPR - prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care Persoana vizată este parte sau pentru a face demersuri la cererea acestuia înainte de încheierea unui contract –> situație aplicabilă în contextul comercial privind procesarea comenzilor, facturarea, livrarea și, după caz, returul și beneficierea de garanția produselor comercializate de Societate;
Art. 6 alin. 1 lit. c GDPR - prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului –> situație aplicabilă în contextul prelucrării datelor în raport cu autoritățile competente sau furnizorii de servicii legale, respectiv pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul facturării;
Art. 6 alin. 1 lit. f GDPR - prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime urmărite de Societate sau de un terț –> situație aplicabilă în contextul prelucrării datelor în vederea funcționării și administrării uzuale a Site-ului, precum și al publicării de către vizitator/utilizator al recenziei ce viează un produs dat.
8. Durata de prelucrare și stocare a datelor
Perioada de stocare a datelor personale colectate este de:
3 ani de la crearea contului de utilizator prin completarea rubricilor din secțiunea Înregistrare;
3 ani de la data la care Societatea a primit formularul de Newsletter completat;
1 an de la data la care Societatea a primit formularul de Alertă de preț completat;
3 ani de la data primirii de către Societate a cererii/plângerii/comunicării de la vizitator;
3 ani de la momentul publicării articolului vizitatorului pe Site;
până la finalizarea definitivă a unui potențial litigiu ivit;
10 ani de la emiterea facturilor;
o perioadă mai lungă de timp decât cele indicate mai sus, când legea prevede această obligativitate sau când există un temei bine justificat în acest sens.
La expirarea duratelor de stocare, toate datele personale colectate potrivit celor de mai sus, vor fi șterse din evidențele Societății, dacă legea ori un alt temei nu justifică luarea altei măsuri.
9. Destinatarii prelucrării
Datele cu caracter personale ale Persoanei vizate sunt prelucrate de:
administratorii și asociații Societății;
angajații Societății care se ocupă de administrarea Site-ului, facturare sau vânzări;
alți vizitatori ai Site-ului, persoane fizice sau juridice - poate accesa toate datele afișate pe Site și deci inclusiv nume și prenumele ori pseudonimul vizitatorilor/utilizatorilor care au oferit recenzii cu privire la produsele achiziționate;
furnizorii de servicii suport contractați de Societate în vederea îndeplinirii obligaţiilor sale contractuale sau legale, cum sunt:
- firma de IT - poate accesa toate datele înregistrate în evidențele on-line ale Societății, inclusiv cele ale Persoanei vizate;
- avocații Societății - poate accesa toate datele înregistrate în evidențele Societății, inclusiv cele ale Persoanei vizate, în cazul apariției unor chestiuni juridice care necesită implicarea lor;
- firma de audit contabil;
*lista furnizorilor mai sus enumerați nu este exhaustivă, însă indică principalele astfel de societăți colaboratoare. Acestea vor avea calitatea de operator independent, operator asociat sau persoană împuternicită în raport cu Societatea. Indiferent însă de calitatea deținută, aceștia se obligă să mențină confidențialitatea și securitatea datelor cu caracter personal ale Persoanei vizate, adoptând măsuri de natură tehnică și organizatorică adecvate.
Deși nu au calitatea de destinatari, autoritățile publice (inclusiv Autoritatea pentru Protecția Consumatorului, ITM și ANAF) și instanţele de judecată, pot prelucra toate/oricare din date indicate la pct. 5.
10. Drepturile Persoanei vizate conform legislației aplicabile în domeniul protecției datelor cu caracter personal
a) Dreptul la informare
Politicile Societății sunt puse la dispoziția Persoanei vizate în permanență, fiind afișate pe Site. A se vedea în acest sens prezenta politică, Politica de cookie și Termenii și Condițiile. Orice modificare cu privire la acestea care ar putea impacta Persoana vizată, va fi indicată printr-un e-mail transmis sau printr-un pop-up afișat în loc vizibil pe Site, ce va produce efecte în 15 zile de la afișare/transmitere.
De asemenea, la cerere, Persoana vizată va fi informată cu privire la esența contractelor încheiate cu destinatarii de mai sus acolo unde este posibil și a sursei datelor.
În cazul stabilirii unor restricții de către legislația aplicabilă, Persoana vizată va fi informată corespunzător prin aceleași mijloace precum cele indicate în primul paragraf al prezentei secțiuni.
b) Dreptul de acces la date
Dacă Persoana vizată va dori informații legate de modul de prelucrare, poate transmite o cerere Societății în cauză la care i se va răspunde în termen de cel mult 30 de zile de la data primirii ei.
c) Dreptul la rectificarea datelor
Dacă Persoana vizată va dori rectificarea/completarea datelor, poate transmite o cerere Societății la care i se va răspunde în cel mult 30 de zile de la data primirii ei.
d) Dreptul de ștergere a datelor
Dacă Persoana vizată va dori ștergerea datelor personale care o privesc, acest demers e posibil:
la expirarea duratei prelucrării;
dacă datele nu mai sunt necesare în raport cu scopul prelucrării;
dacă se retrage consimțământul și nu există alt temei al prelucrării;
dacă se opune prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze;
dacă prelucrarea e ilegală;
dacă ștergerea e obligatorie prin lege.
Cazurile de excepție prevăzute la art. 17 alin. 3 din Regulamentul European nr. 679/2016 sunt aplicabile. Unele date fac parte din evidențele Societății, pe care le păstrează raportat la obligații sale legale sau interesul său legitim. Prin urmare, nu toate datele pot fi în șterse, conform legii. Orice refuz însă de ștergere va fi motivat de către Societate și va avea la baza un temei clar de drept.
e) Dreptul de restricționare a prelucrării sau de opunere la prelucrare
Restricționarea prelucrării se poate aplica dacă Persoana vizată constată că:
datele nu sunt exacte;
prelucrarea este ilegală și Persoana vizată se opune ștergerii;
Societatea nu mai are nevoie de date dar Persoana vizată le solicită pentru o acțiune în instanță și acestea nu au fost încă șterse;
Persoana vizată se opune prelucrării.
Societatea poate continua prelucrarea datele restricționate dacă e necesar pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță, ori protejarea/apărarea unei persoane însă doar cu consimțământul Persoanei vizate.
Societatea va comunica destinatarilor rectificarea, ștergerea sau restricționarea datelor cu excepția cazului în care este imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
f) Dreptul de portabilitate a datelor
Persoana vizată sau persoana indicată de acesta poate primi la cerere, datele prelucrate de Societate. Societatea nu își asumă răspunderea pentru prelucrarea datelor de către acel destinatar.
Obligația de asigurare a dreptului la portabilitate incumbă Societății doar dacă prelucrarea acelor date se bazează pe consimțământul Persoanei vizate sau pe încheierea și executarea contractului.
Demersurile vor fi făcute în maxim 30 de zile de la primirea cererii.
g) Dreptul de opoziție
Dacă e posibil, Societatea va opri prelucrarea datelor Persoanei vizate care se opune prelucrării bazate pe interesul legitim al Societății sau apar circumstanțe care determină exercitarea acestui drept (inclusiv profilarea).
Cu toate acestea, motivul legitim al îndeplinirii obligațiilor legale ale Societății sau prelucrarea în scopul constatării, exercitării sau apărării unui drept în instanță, vor prevala.
h) Dreptul de a depune plângere
Persoana vizată poate depune:
plângere/solicitare la adresa Societății indicată la punctul 1 de mai sus;
acțiune în instanță;
plângere la Autoritatea Națională de Protecția Datelor cu Caracter Personal.
Societatea dorește însă ca orice conflict/diferend ivit să fie rezolvat pe cale amiabilă și are toată disponibilitatea în acest sens.
i) Dreptul de retragere a consimțământului
Persoana vizată își poate retrage în orice moment consimțământul, fără însă a afecta legalitatea prelucrării înainte de retragere sau cea bazată pe un alt temei.
j) Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată
Societatea nu practică luarea deciziilor bazate pe prelucrarea automată a datelor.
11. Obligațiile Societății. Măsuri de securitate a datelor prelucrate
Societatea respectă dispozițiile legislației de protecția datelor și a implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate, astfel încât să asigure securitatea datelor cu caracter personal prelucrate și respectarea drepturilor Persoanelor vizate. Astfel, Societatea a implementat măsuri cum sunt:
încheierea de contracte cu colaboratori în care aceştia și-au asumat obligația de confidenţialitate a informațiilor ce privesc datele personale prelucrate, precum și cea de respectare a legislației aplicabile în domeniul protecției datelor cu caracter personal;
instruirea tuturor angajaților și asociaților cu privire la importanța protecției datelor cu caracter personal;
stabilirea de proceduri interne adecvate;
indicarea unei adrese de contact pentru chestiunile referitoare la datele cu caracter personal;
implementarea de măsuri de securitate informațională;
neinstalarea de structuri ce permit accesarea Site-ului doar cu condiția creării unui cont de utilizator sau a completării formularului de Newsletter ori de Alertă de preț;
neinstalarea de cookie-uri suplimentare nenecesare fără acordarea posibilității de alegere de către vizitator.
Societatea va informa autoritatea de protecția datelor competentă în cazul apariției unui incident ce vizează securitatea datelor, fără întârzieri nejustificate și, dacă este posibil, în termen de cel mult 72 de ore de la data la care a luat cunoștință de aceasta, cu excepția cazului în care este puțin probabil să genereze un risc pentru drepturile și libertățile persoanelor fizice. În cazul în care notificarea către autoritate nu are loc în termen de 72 de ore, aceasta este însoțită de o explicație motivată pentru întârziere.
În situația apariției unui incident ce vizează securitatea datelor cu caracter personal, Societatea va informa și Persoana vizată fără întârzieri nejustificate, în cazul în care încălcarea securității datelor cu caracter personal este susceptibilă să genereze un risc ridicat pentru drepturile și libertățile sale. Cu toate acestea, informarea Persoanei vizate ante-menționate nu este necesară în cazul în care oricare dintre următoarele condiții este îndeplinită:
Societatea a implementat măsuri de protecție tehnice și organizatorice adecvate, iar aceste măsuri au fost aplicate în cazul datelor cu caracter personal afectate de încălcarea securității datelor cu caracter personal;
Societatea a luat măsuri ulterioare prin care se asigură că riscul ridicat pentru drepturile și libertățile Persoanelor vizate nu mai este susceptibil să se materializeze;
ar necesita un efort disproporționat. În această situație, se efectuează în loc o informare publică (eventual prin afișarea pe Site) sau se ia o măsură similară prin care Persoanele vizate sunt informate într-un mod la fel de eficace.
12. Răspunderea Societății
Răspunderea Societății în raport cu Persoana vizată se va stabili raportat la calitatea deținută în respectiva operațiune de prelucrare a datelor, motivul și locul producerii incidentului, măsurilor de securitate luate, demersurile de evitare a incidentelor și respectarea celorlalte obligații legale avute.
13. Transfer către țări terțe/organizații internaționale
Societatea nu transferă date cu caracter personal ale Persoanei vizate în afara României.
14. Dispoziții finale
Această politică se aplică Societății și vizitatorilor/utilizatorii Site-ului.
Acest document face parte din setul de politici de securitate a Societății. Alte politici se pot aplica subiectelor abordate în acest document și vor fi revizuite în funcție de necesitățile specifice.